Influencerii in mass-media

Daca ma intreba cineva acum 4-5 ani ce parere am despre influenceri, poate nu le dadeam prea mult credit si nici nu voiam sa inteleg prea mult munca lor. Cu toate acestea am zis ca cel mai bine este sa le acord putina atentie si sa vad singura ce au ei de oferit. Asta din moment ce ei primesc de la noi ceva foarte valoros si de nerecuperat: TIMP.

Persoana care mi-a bagat batul prin gard a fost Gabriela Atanasov, cunoscuta in social media sub numele de Sweet Paprika. Discursul ei de multumire de la Digital Divas din 2018 m-a facut sa vreau sa stiu mai multe despre munca lor. Cu atat mai mult cu cat era vorba despre pasiunile mele: scrisul si publicitatea. Am cautat, am urmarit, am renuntat la unii, am digerat informatiile primite si am decis: Influencerii fac parte din mass-media. Fie ca vrea toata lumea sa accepte, sa bage de seama sau nu, influencerii ar trebui integrati in orice idee de promovare, in orice strategie de marketing si clar in orice buget.

In antichitate publicitatea se facea din gura in gura, iar asta a ramas pana in zilele noastre. De aceea, parerea mea este ca un influencer bun merita platit foarte bine. De ce? Pentru ca el iti asigura idee creativa, originala, pe un target foarte bine definit. Pentru ca asigura filmare, montare material si livrare de mesaj care in mod normal ar costa un brand mult mai multi bani. Poate te gandesti ca un spot tv poate fi utilizat mai multe luni sau chiar ani. Te contrazic. In era vitezei, ce ai facut azi, maine este istorie. Consumatorul a uitat ce i-ai promis tu si alt brand a sarit deja sa ii promita mai multe si mai frumoase. Deci fluxul de nou trebuie sa vina constant si variat. Ca un meniu. Cu un spot tv nu poti prinde tot target-ul, de exemplu 18-49, cel mai comun target. Cel putin nu in 2020. Poate produsul se adreseaza si este utilizat de aceasta categorie de varsta, dar mesajul trebuie sa fie transmis prin canale diferite si prin metode diferite.

Acum o saptamana am vazut video-ul Alinei Ceusan in care isi aduce copilul acasa. Pe langa idee creativa, filmare, montaj, modul in care a surprins emotia momentului, acest intreg este pur si simplu minunat de vazut. Este relaxare pentru ochi, pentru timpul tau. Nu spun ca toti influencerii fac ceva frumos prin munca lor si ca merita timpul nostru, nici ca trebuie sa urmarim pe cineva anume. Dar aceia putini care fac arta si care dau emotia mai departe, cei care pun o bucatica din ei si din pasiunea lor in tot ceea ce fac – aceia merita bugete demne de luat in calcul. Pentru ca nu putem cere perfectiune pe ,,5 lei,,. Nu putem sa ,,vorbim” pentru 100.000 de potentiali clienti ca si cum le-am imparti pliante la colt de strada. Clientul tau iti da timp din viata lui cand tu ii povestesti despre afacerea ta sau despre produsul tau. Asigura-te ca mesajul este transmis prin cine trebuie, cum trebuie si acolo unde trebuie.

Sunt curioasa care este parerea voastra despre influenceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *